Teljesség, egyensúly, életöröm az illó- és esszenciális olajok nyelvén.

Quintesszencia - egy csepp ragyogás

Quintesszencia - egy csepp ragyogás

Húsz év múlva

2017. január 11. - Lázár Márta

001a.jpg

Kezdő feng shui tanácsadó voltam, szerettem beszélni a térrendezés rejtelmeiről, mígnem ott találtam magam a haladók között. Egyikük, akivel távoli városba voltunk hivatalosak előadást tartani, óvatosan kérdezgette, mennyire vagyok jóban az illóolajokkal, mert neki nincs különösebb vonzalma irántuk, de azt gondolja, nekem tetszene a téma, mindössze egy bizonyos könyvet, és néhány illót kellene megvásárolni, átnézni és kiválasztani legalább hatot... Ezen a ponton - savanyú arcom láttán - elakadt, és azt mondta, másnapra gondoljam át, mert valakinek el kell vállalnia.

- Különben is, foglalkozol gyógynövényekkel, nem lenne idegen a téma.

Megnéztem a könyvet. Roberta Wilson: Aromaterápia haladóknak. Legalább 3 ujjnyi vastag. Aha. 0 szintről, 0 tudással álljak ki 50 ember elé, beszélni a borsmentáról, citromról... neeeem! 

Megvettem a könyvet, kénytelen-kelletlen megtanultam pár illóolajat és az adott napon, a tértisztítás kapcsán szépen felmondtam őket. Ezt követően a könyvet besuvasztottam a többi közé, ám az illóolajok világa kinyílt, mert a bemutató terembe, ahol akkoriban dolgoztam, az üzletvezető jóvoltából bekerült egy egész bio-illóolaj arzenál, jobbnál-jobbak, amiket ajánlani kellett a vásárlóknak, így lelkes amatőrként olvasgattam, szagoltam és szórogattam őket a terembe, a nappalim ilyen-olyan feng shui sarkába (haha!) tehát napi felhasználó lettem. 

Aztán eltelt 20 év, és 2016-ban, húsvét előtt szerettem volna egy olyan illóolaj keveréket készíteni, ami harmonizál, nyugtat, a reménytelenségben erőt ad, beburkol, jót tesz a 8-9 éves gyermekeknek - ugyanis az iskolába szántam ezt az illatot, nagyobb gyerekem részére.

Zsazsa - mint mindig - kellő alapossággal járta körül a témát, majd leírta néhány illóolaj nevét, amiket pár nap alatt összeszedtem és miután gyönyörűen kitakarítottam a házat, összekevertem a megadott cseppszámokat. Összerázogattam, majd megszagoltam.

Elképesztő finom volt. Azt éreztem, hogy hirtelen megáll az idő, ez az édes egyveleg kisimít, ugyanakkor össze fog és örömet élek meg, békét.

Pár nap múlva kutakodni kezdtem, miért és hogyan hatnak valójában az illóolajok. És emlékezetem hetedik burkából földerengett az a régi könyv, amit a költözéseink után kipakolatlanul hagytam, és amit sikerült elő ásnom. 20 év kellett hozzá, hogy kinyissam, olvasni kezdjem, élettel töltsem meg a szürke sorokat. Most pedig becses helyeken vándorol velem, útitársként, és folyamatosan kartávolságra fekszik tőlem. 

Mert amivel dolgod van, az újra megtalál - mondta egy barátom, majd mélyet szippantott a citromcirok illó üvegéből.

 Kép forrása: itt

A bejegyzés trackback címe:

https://quintesszencia.blog.hu/api/trackback/id/tr4512119229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása